هدر وب سایت

فروشگاه لوازم تحریر سها

مهلت استفاده از کد تخفیف خرید اولی ها

کد : TAKH1403

روز
ساعت
دقیقه
Seconds

نکاتی در مورد استفاده و خرید اتود(مداد نوکی)

با شروع مدارس و فرا رسیدن مهر ماه یکی از دغدغه های والدین و دانش آموزان تهیه لوازم تحریر با کیفیت است بعضی از انواع لوازم تحریر به علت مصرفی بودن و تمام شدن بعد از مدتی خیلی فکر انسان را به کیفیت خود مشغول نمی کند اما در برخی دیگر اینچنین نیست در لوازمی از جمله اتود ، خود نویس و… به علت اینکه مصرفی نیستند و به مرور و با استفاده تمام نمی شوند دغدغه کیفیت را در والدین بیشتر ایجاد می کند .

مداد نوکی مارک اونر

اما چند سوال مهم در مورد خرید اتود یا مداد نوکی

اولین سوالی که ذهن اکثر والدین را به خود مشغول می کند این است که از چه سنی دانش آموز می تواند از اتود استفاده کند؟

و حالا که متوجه می شویم که آیا در کل استفاده از اتود برای دانش آموز ما مناسب هست یا خیر سوال دوم مطرح می شود که یک مداد نوکی مناسب چه ویژگی هایی دارد و یا چه نکاتی را برای خرید یک اتود خوب باید در نظر گرفت ؟

اگر سری به مغازه های لوازم تحریر زده باشید متوجه شده اید که اتود دارای تنوعی بسیار زیاد است از انواع ساده آن گرفته تا مدل های فانتزی که تنوع خیلی بالایی هم دارد اما برای خرید اتود بدون در نظر گرفتن شرایط ظاهری آن باید نکات دیگری را هم در نظر گرفت.

اتود ؛ مداد دوستدار محیط زیست

ابتدا باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید که استفاده از اتود اولین ویژگی مثبت مهمی که دارد این است که زیست بوم ما را تخریب نکرده و درختان را برای تولید مداد نخواهند برید همین یک دلیل برای خرید اتود و جایگزینی آن با مداد کافی است.

ویژگی های مثبت

داشتن اندازه یکسان در طول نوشتن برای اتود ها یک مزیت دیگر به حساب می آید با توجه به این موضوع نوشته شما که با اتود تحریر شده است در طول نوشتن از یک سایز قلم استفاده شده است .

نکاتی در مورد انتخاب اتود مناسب

انتخاب یک اتود خوب برای استفاده بیشتر از هر چیز به خود شخص استفاده کننده بستگی دارد زیرا گذشته از جنس اجزا داخلی آن بیشتر ویژگی های مداد نوکی مانند ظاهر و نوع استفاده به شخصیت ، موارد استفاده و سن استفاده کننده بستگی دارد .

برای مثال قطعا مداد نوکی مورد استفاده دانش آموز دبستان با مداد نوکی مورد استفاده یک طراح گرافیک یا معماری تفاوت خواهد داشت .

به همین منظور سه مورد را به هنگام خرید اتود باید مد نظر داشت .

۱ . اندازه نوک

دانش آموزان بیشتر اوقات از اتود هایی با ضخامت پنج دهم یا هفت دهم استفاده می کنند و این دو سایز هم برای این سنین کاملا مناسب است اما سایز هایی مانند نه دهم و حتی سایز دو میل هم مورد استفاده قرار گرفته است البته برای دانش آموزان دبستان که تازه کار کردن با اتود را شروع خواهند کرد استفاده از اتود دو میل توصیه می شود و راحت تر است . طراحان از مداد هایی با سایز های مختلف استفاده می کنند که برخی به جای گرفتن اتود های متعدد از اتود هایی که قابلیت داشتن مغز هایی با سایز های متفاوت را دارند استفاده می کنند .

سایز نوک های مختلف مداد نوکی
 

۲.جنس گرافیت مغز اتود

به مانند مداد ها که بازه جنسی    B9 تا H9 را دارند مغز اتود هایی با این جنس هم موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد که البته برای استفاده های عادی در سطح دانش آموزی بیشتر همان گرافیت مشهور HB مورد استفاده است .

۳.جنس بدنه و اجزای داخلی اتود

در تولید اتود ها از موارد مختلفی استفاده می شود که عبارتند از پلاستیک ، استیل ، مس ، برنج و …

بیشتر در سنین دبستان دانش آموزان اتود های فانتزی با بدنه های پلاستیکی با طرح های مختلف را می پسندند اما در سنین بالاتر بیشتر به دنبال طرح های ساده تری بیشتر از جنس استیل و فلزی هستند .

که این مورد هم بیشتر به سلیقه و سن استفاده کننده بستگی دارد .

طرح های فانتزی اتود

اما یکی از مهمترین نکات در انتخاب یک مداد نوکی مناسب ، قیمت محصول است که بیشتر در سنین پایین والدین به دنبال هزینه های پایین هستند و خیلی به فکر ماندگاری اتود نیستند اما سنین بالاتر مثل دبیرستان و حتی دانشجویان ماندگاری و کیفیت را به قیمت پایین ترجیه داده و اتود های گران قیمت تری را می پسندند.

نکاتی در مورد نگهداری اتود

  1. مراقب باشید هرگز آب به قطعات داخلی مداد نوکیتان نرسد چون باعث زنگ زدگی قطعات فلزی داخل آن خواهد شد و به مرور روانی کارکرد مکانیکی خود را از دست خواهد داد
  2. مداد نوکی خود را هرگز در معرض حرارت قرار ندهید برای مثال در فصل های گرم اتود خود را پشت شیشه ماشین قرار ندهید چون قطعات پلاستیکی داخل آن به علت گرمای شدید ممکن است شکل ظاهری خود را از دست داده و قابل استفاده نباشند .
  3. اتود خود در مقابل ضربه حفظ کنید مخصوصا نوک اتود با کوچکترین ضربه ای ممکن است حالت خود را از دست داده و دیگر قابل استفاده نباشد.

در این مقاله تلاش شد تا حد ممکن شما را با مزایای استفاده از اتود آشنا کنیم تیم فروش وب سایت فروشگاهی سها امیدوار است مطالب داخل سایت برای شما مفیده بوده باشد .

سخن پایانی

در صورتی که موارد دیگری در مورد استفاده از اتود به ذهن شما می رسد که در این مقاله گفته نشده یا در مورد قسمت هایی از این مقاله نقد یا پیشنهادی دارید از شما دعوت می شود تا در قسمت  دیدگاه های همین پست نظرات خود را با ما و دیگر مشتریان به اشتراک بگذارید . با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

پیمایش به بالا